Żyjemy w czasach, w których korzystanie ze współczesnych technologii, zwłaszcza Internetu, absorbuje młodych ludzi tak bardzo, że kontakt z wartościową lekturą staje się coraz rzadszy. Zmiana tego stany rzeczy i zachęcenie do osobistego kontaktu
z książką nie jest łatwym zadaniem. Jednak, zgodnie z powiedzeniem „Kropla drąży skałę”, postanowiliśmy zmierzyć się z tym problemem poprzez udział
w I Międzynarodowej edycji V Ogólnopolskiej akcji „Przerwa na czytanie - bicie rekordu w czytaniu na przerwie”. 22 października 2020 r. wszyscy uczniowie podczas przerw oddawali się lekturze. Każdy uczeń przyniósł ulubioną książkę z domowej biblioteczki. Starsi czytali samodzielnie, najmłodszym czytali wychowawcy. Po chwili z lekturą wszyscy wracali do swoich planowych zajęć.
Parominutowe przerwy na czytanie to doskonała okazja do zainteresowania uczniów bogactwem świata „papierowych” książek i zachęcenia do jego odkrywania. Społeczności uczniowskiej taki przerywnik w lekcjach bardzo się spodobał. Wśród przyniesionych przez młodych czytelników lektur znalazły się te najchętniej przez nich czytane. W czasie tej „czytelniczej przerwy” wymieniano także komentarze na temat czytanych pozycji. Dzięki temu niektórzy od razu sięgnęli po reklamowane książki. Liczymy na to, że dzięki tej
i innym akcjom czytelniczym wzrośnie zainteresowanie czytaniem, a młodzi czytelnicy przekonają się, że wyprawa w świat stworzony w ulubionej lekturze może być niezapomnianą przygodą i wspaniałą zabawą wzbogacającą języki poszerzającą horyzonty.