ALFABET LOGOPEDYCZNY
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Alfabet Logopedyczny” jest dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy oraz wdrażanie profilaktyki logopedycznej.
Projekt skierowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.
Projekt jest zgodny z założeniami Podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz wpisuje się w Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: „Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.”
CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU
- · podniesienie sprawności aparatu artykulacyjnego,
- · usprawnianie aparatu oddechowego,
- · poszerzanie słownictwa czynnego i biernego,
- · ćwiczenie umiejętności rozumienia, uwagi słuchowej oraz koncentracji na wykonywanym zadaniu,
- · rozwijanie słuchu fonematycznego, poczucia rytmu,
- · podnoszenie sprawności w zakresie motoryki,
- · doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej, kształcenie wrażliwości słuchowej.
ZADANIA PROJEKTOWE
A – Arbuz. Przenoszenie elementów za pomocą słomki.
B – Bańki. Dmuchanie baniek mydlanych.
C – Co słyszysz? Różnicowanie słuchowe słów podobnie brzmiących.
D – Drzewko. Nadmuchiwanie rękawiczki przez słomkę.
E – Eliksir. Stworzenie piany mydlanej.
F – Fajna rakieta. Wprawianie w ruch rakiety za pomocą wydychanego powietrza.
G – Gimnastyka buzi i języka. Memory – ćwiczenia warg, języka, policzków.
H – Hula hop. Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem hula hop i piłeczki.
I – Instrumenty. Odtwarzanie rytmu.
J – Jaka, jaki, jakie? Budowanie wypowiedzi na podstawie obrazka.
DZIAŁY: