Działalność plastyczno – konstrukcyjna cieszy się wielkim zainteresowaniem wśród uczniów klasy drugiej i nie tylko. Twórcza praca jest dla nich wspaniałą zabawą, daje radość i zadowolenie. Poprzez działanie i tworzenie uczniowie wyrażają siebie. Efekt działania w postaci kolorowego rysunku, czegoś, co można wziąć do ręki, podarować mamie, babci, pani w szkole – pozostaje na długo. Tworząc, dziecko doznaje różnych wrażeń wywołanych samym tematem, barwami, różnorodnością materiału. Pozytywne przeżycia dopingują do działania i uaktywniają wszystkie funkcje twórcze. W czasie zajęć plastyczno- technicznych czy przyrodniczych uczniowie uczyli się wiary we własne siły, wyrozumiałości dla innych, współpracy i pomagania sobie nawzajem.
Czym zainspirowani zostali uczniowie klasy drugiej?:
- Wszystkim: baśnią, wierszem, szumem wiatru, śpiewem ptaka, muzyką, odgłosem deszczu;
- Radością i smutkiem;
- Obrazami, zjawiskami, emocjami, przeżyciami i hodowlą roślin.
Pokazali swoje umiejętności nie tylko podczas zajęć artystycznych, ale i w czasie edukacji przyrodniczej. Oprócz ciekawych prac plastycznych, które stanowią ważny element dekoracji sali nr 1 zaprowadzili hodowlę rzeżuchy, szczypiorku, koperku, owsa oraz kwiatów- żonkila, hiacynta czy bratka.
Opracowała: Elżbieta Jastrzębska
Zapraszamy do galerii.